Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Paper presentation-GRC 2007 Annual Meeting
#1

Introduction
The economy of the combustible is only one of the conditions to be fulfilled in heat engines. In many cases it is only secondary. It should often give precedence to safety, to strength, to the durability of the engine, to the small space which it must occupy, to small cost of installation, etc. To know how to appreciate in each case, at their true value, the consideration of convenience and economy which may present themselves; to know how to discern the more important of those which are only accessories to balance them properly against each other, in order to attain the best results by the simplest means: such should be the leading characteristics of the man called to direct, to co-operate towards one useful end, of whatsoever sort it may be
On ne doit pas se flatter de mettre profit, dans la pratique, toute la puissance motrice des combustibles. Les tentatives que l on ferait pour approcher de ce r sultat seraient m me plus nuisibles qu utiles, si elles faisaient n gliger d autres considerations importantes. L conomie du combustible n est qu une des conditions remplir par les machines feu, dans beaucoup de circonstances, elle n est que secondaire, elle doit souvent c der le pas la s ret , la dur e de la machine, au peu de place qu il faut lui faire occuper, au peu de frais de son tablissement, etc. Savoir appr cier, dans chaque cas, leur juste valeur, les considerations de convenance et d conomie qui peuvent se presenter, savoir discerner les plus importantes de celles qui sont seulement accessoires, les balancer toutes convenablement entre elles, afin de parvenir par les moyens les plus faciles au meilleur r sultat, tel doit tre le principal talent de l homme appel diriger, coordonner entre eux les travaux de ses semblables, les faire concourir vers un but utile de quelque genre qu il soit.
Reply



Forum Jump:


Users browsing this thread:
1 Guest(s)

Powered By MyBB, © 2002-2024 iAndrew & Melroy van den Berg.